Welcome To My World. Please do Respect here |Wanna Follow or Dashboard

Apa perbezaan cinta dan sayang ?


Hey reader's :) Oh yaa , see title rite , actually mira bukan lah nak bagi tahu apa perbezaan cinta dan sayang . Cuma mira tetarik nak baca satu statemant yang dibuat oleh kawan sekelas mira . Dia tanya dekat kawan dia . Mira jumpa ni pun dekat facebook :)

1 : wey apa beza antara CINTA dan SAYANG ?
2 : CINTA selalu menyakitkan , menyedihkan , memerlukan pengorbanan dari ramai pihak . cinta yang diagungkan tidak banyak yang kekal . cinta banyak merosakkan keyakinan diri , maruah dan kepecayaan seseorang terhadap kehidupan yang bahagia .
SAYANG satu anugerah tuhan terhadap makhluk-NYA . Sayang tidak semestinya dibalas oleh pihak kedua atau ketiga . Perasaan sayang yang ada dalam diri lebih luas dan mendalam terhadap semua orang . Orang yang kita sayang merupakan satu perasaan indah yang tak mungkin dapat dinilai dengan wang ringgit .
1: Kalau tada sayang tapi ada cinta apa pulak maksudnya ?
2 : Cinta tak kan hadir tanpa sayang . Kalau hang saya someone , baru hang akan rasa cinta dia .


The end :) Yes itu yang dapat mira baca , Wohaaa mira tak dapat nak gambar kan perasaan bila baca semua ni :O Tak tahu nak cakap macam mana :) Hey tak sangka kan . Awak pandai berkata-kata lah yunkk :) Mira saja nak post benda ni sebab it's look unik :)

2 talk here:

CeritaSekupang said...

adik besarkan sikit tulisan tu..orang susah nak baca... :D

SuperYaya▲ said...

hihi okay thank advise :)

Post a Comment

Talk here :)